Додаток 1
Назва групи ВКОНТАКТІ:«Математика КНВК»Актуальність проекту:Інтернет сьогодні - це 2 мільярди активних користувачів в 150 країнах. Це майже третина населення Землі! Широке використання комп'ютерів і сучасних мобільних телефонів дозволяють людям мати доступ до Інтернету практично цілодобово. Можливості використання всесвітньої мережі Інтернет відповідають основним видам діяльності: 1) спілкування (функція комунікації); 2) відпочинок (рекреаційна функція); 3) навчання (функція пізнання). |
У сучасному суспільстві багато (якщо не більшість) професій пов'язані з обробкою інформації з використанням електронних і комп'ютерних технологій.
«Інтернет-середовище сьогодні - це своєрідне життєвий простір зі своїми «жителями» і специфічними особливостями комунікативного процесу»:
• це засвоєння і трансляція норм культури в мережі Інтернет;
• це вже є частиною сучасного життя - світ змінився;
• це один з видів соціалізації;
• сьогодні ці процеси мають велике значення в житті дітей та підлітків.
Об’єкт, що досліджує проект: навчальний процес в загальноосвітньому навчальному закладі.
Місце проведення: https://vk.com/knvkmatem - місце доступно для кожного користувача мережі Інтернет.
Конкретні справи, які будуть здійснені впродовж терміну реалізації проекту: Група «Математика КНВК» у соціальні мережі ВКОНТАКТЕ повинна стати ефективним інструментом навчання та комунікації учасників освітнього процесу, як всередині КНВК, так і за його межами. Єдиний інформаційний простір повинен дозволити учням і вчителю активно обмінюватися актуальною інформацією, розміщувати текстові, аудіо та відеофайли, дискутувати по окремим темам.
Очікувані результати: розвиток творчої особистості учня, підготовка компетентного випускника ЗНЗ, удосконалення навчально-виховного процесу.
Джерела фінансування проекту: Соціальна мережа ВКОНТАКТЕ безкоштовна для користувачів. Цей сайт заробляє на розміщенні в ньому реклами, а також на надання платних додаткових можливостях користувачам.
Організації, які приймають участь у реалізації проекту: учні Красноармійського навчально-виховного комплексу.
Можливості:
• Спілкування з необмеженою кількістю людей
• Спілкування в реальному часі (онлайн)
• Спілкування поза рамками безпосереднього кола навчання, сім'ї, роботи, місця проживання
• Участь в групах за інтересами будь-якого роду
• Легко обмінюватися файлами (текстами, малюнками)
• Швидко дізнаватися чужі новини і створювати свої
• Швидко знаходити і ділитися відео і музикою
• Створювати підбірки музики, кіно, документальних передач
• Викладати фотографії, створювати альбоми
• Організовувати заходи, акції, конкурси
• Знаходити і ділитися посиланнями на цікаві джерела інформації
• Висловлювати свою думку і уподобання з різної тематики, брати участь в обговореннях
• Проводити опитування та голосування
• Регулювати ступінь доступності тієї чи іншої інформації для різних категорій користувачів
Навчання учнів в соціальних мережах є одним з перспективних проектів організації дистанційної освіти.
Організація навчального процесу
за інтересами всередині соціальної мережі
|
Як повинна бути організована мережа, щоб подолати всі ті проблеми, які соціальна мережа подолати не може? Який принцип освітнього процесу має бути покладений в основу цієї нової мережі? Соціальна мережа повинна зуміти надати своїм користувачам можливість реалізовувати основні практики. Для цього мною була створена група у соціальній мережі ВКОНТАКТЕ https://vk.com/knvkmatem. Група підтримує прямий зв'язок з моїм сайтом через посилання на головній сторінці. В соціальному графі існує тільки один тип зв'язку "людина-людина", то в графі навчальних інтересів таких типів зв'язків три: "учитель - учень", "учень - учень", "учень - навчальна тема". По суті, граф навчальних інтересів створює додаткове новий вимір і в абстракції виглядає як соціальний граф, що лежить на площині, над яким надбудовано третій вимір у вигляді вузлів-інтересів. В графі навчальних інтересів в учасників навчального процесу з'являється нова можливість - зв'язуватися один з одним за допомогою загальних для них інтересів. У такій системі налагодження соціальних зв'язків може відбуватися вже після налагодження зв'язків через інтереси. Таким чином, переглядаючи інформацію від людей, які поділяють ваші інтереси нова інформація сама приходить до вас, відповідно до ваших інтересів. |
Останнім часом починають зустрічатися різні проекти, що реалізують новий принцип взаємодії в мережі - не через соціальний зв'язок користувачів, а через спільність їх інтересів. Кожна інформація з’являється у стрічці новин, що відслідковує кожен учасник соціальної мережі. Тобто інформація передається не через канали зв'язків між людьми, а через канали зв'язків з одними і тими ж інтересами. Вчитель повинен зуміти надати учневі можливість в будь-який момент часу отримувати тільки потрібну йому інформацію.
Взаємодія учнів з вчителем і між собою
Після того як учні (якщо вони не були зареєстровані в цій системі раніше) зареєструвалися в системі ВКОНТАКТЕ, об'єдналися для інформаційного обміну з вчителем. Для цього вони направили повідомлення вчителеві «про дружбу».Після повідомлення учням адреси групи ВКОНТАКТЕ вони долучилися до даної групи. В результаті наших спільних дій в контактах вчителя буде створений список учасників групи. Якщо це список буде відкритим, то це дозволить учням (через список контактів вчителя) легко знаходити один одного для обміну соціальною інформацією. Це дозволить учням легко орієнтуватися в середовищі учасників і дозволить в процесі навчального процесу формувати граф учасників навчального процесу. Контроль за навчальним процесом та надання інформації Можна легко переглядати учасників навчального процесу, який в реальному часі відображає учасників, що знаходяться в мережі. Якщо вибрати учасника, то йому можна направити миттєве повідомлення і тим самим почати розмову. Стіна групи повинна буди динамічною, висвітлювати нові завдання для учнів, результати оцінювання в окремих випадках (наприклад, за створені доклади, проекти і т.п.), новини навчального процесу. |
Використання розділу «Обговорення» дозволяє учителю створювати різні теми для спільного обговорення з учнями, або учнів між собою і учні, навіть, мають нагоду отримати оцінки:
Одним з основних споживачів освітнього процесу є учні. Оцінка задоволеності учнів проведена у вигляді соціального опитування, що була створена у навчальній групі.
Моніторинг рівня задоволеності учнів якістю освіти може охоплювати наступні аспекти:
-
принцип вибору спеціальності, розуміння змісту майбутньої професії (чи буде використовуватись предмет математика при виборі спеціальності при подальшому навчанні в вищих навчальних закладах);
-
задоволеність учнівським життям;
-
відношення між учнями та вчителем;
-
оцінка якості викладання з математики (або інших предметів);
-
задоволеність матеріальною базою;
-
задоволеність можливістю отримання додаткової освіти.
Соціальна група використовувана для:
-
дистанційної освіти;
-
інтерактивного спілкування;
-
використання мережевих методичних ресурсів;
-
співробітництва.
Дистанційна освіта в групі при викладанні математики в наступному буде націлена на:
-
Роботу з обдарованими дітьми.
-
Випереджуюче навчання.
-
Роботу з дітьми, які не в змозі відвідувати навчальний заклад з певних причин.
-
Організація колективних заходів по схемі один до багатьох; багато до багатьох.
-
Підготовка до ЗНО.
-
Тестування.