Четвер
02.05.2024
22:16
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт учителя математики НВК№1 Пономаренко О.О.
Головна Реєстрація Вхід
Самоаналіз »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

САМОАНАЛІЗ

роботи вчителя математики

Красноармійського навчально-виховного комплексу м.Красноармійська

Пономаренко Олени Олександрівни

         В між атестаційний період працювала над проблемою «Активація навчальної та самоосвітньої діяльності учнів засобами ІКТ».

Актуальність проблеми

Комп'ютер дає нові можливості для творчого розвитку дітей і вчителів, дозволяє звільнитися від нудного традиційного навчання і розробити нові ідеї, дає можливість вирішувати цікавіші і складніші проблеми. Інші вважають, що всі: і діти, і дорослі — повинні навчитися здійснювати контроль над машинами, не чекаючи того моменту, коли ті почнуть управляти ними. На думку цієї групи людей, уміння користуватися комп'ютером — не що інше, як засіб самозахисту. Проте і прихильники, і противники комп'ютерів переконані у тому, що, здобувши знання про комп'ютери і відпрацювавши навички роботи на них, діти будуть краще підготовлені до життя і здобуття матеріальних благ у цьому мінливому світі.

У сучасному світі, що стрімко розвивається,  інформаційні технологічні способи роботи швидко змінюються, наділяючи великою конкурентною перевагою тих, хто використовує нові сучасні  інструменти, які пропонують користувачам мережі Інтернет  швидкий і спрощенийобмін інформацією та спосіб співпраці.

Створення та управління спільнотою учнів дозволяє вирішити  наступні освітні проблеми:

  • Створення колективної бази знань з навчального процесу, системою пошуку і підпискою. Учні отримують можливість прямого спілкування та обговорення якості навчального процесу.
  • Створення ефективних інструментів управління доступом до інформації про останні новини навчального закладу, свіжі навчальні матеріали, заходи і плани.
  • Механізм збору і аналізу зворотного зв'язку. Служба підтримки учнів отримує можливість відстеження найбільш часто виникаючих питань і проблемних моментів у обслуговуванні учнів.

Головна мета моєї педагогічної діяльності:

  • інтенсифікація всіх рівнів освітнього процесу, підвищення його ефективності та якості;
  • побудова відкритої системи освіти, що забезпечує кожній дитині власну траєкторію самоосвіти;
  • системна інтеграція предметних галузей знань;
  • розвиток творчого потенціалу учня, його здібностей до комунікативних дій;
  • формування інформаційної культури учнів;
  • реалізація соціального замовлення, обумовленого інформатизацією сучасного суспільства (підготовка фахівців у галузі інформатики та обчислювальної техніки; підготовка користувача засобів нових інформаційних технологій).

Завдання  щодо реалізації проблеми, над якою я працюю:

  • Вивчити та проаналізувати психолого-педагогічну та методичну літературу за даною темою.
  • Вияснити особливості  використання ІКТ на уроках та в позаурочній діяльності, роботі з обдарованими дітьми, встановити взаємозв’язок з поняттям інформаційної компетенції.
  • Розробити та апробовувати форми організації навчальної діяльності, яка сприяє розвитку інформаційної компетентності.

В процесі навчання математиці я використовую наступні інформаційно - комунікативні технології:

  • проведення уроків-презентацій;
  • використання електронних навчальних посібників;
  • перегляд навчальних відеороликів;
  • тестовий комп’ютерний контроль;
  • використання ХОНС для дистанційного навчання.

Інтерактивні технології створюють комфортні умови навчання , за яких кожен учень відчуває свою успішність та інтелектуальну спроможність. Але використання ІКТ потребує вирішення наступних завдань:

  • враховувати індивідуальні особливості кожного учня;
  • навчати школярів співпраці у виконанні групових завдань;
  • формувати комунікативні вміння учнів;
  • формувати рефлексивні компоненти навчальної діяльності: планування, аналіз, контроль, оцінку;
  • стимулювати моральні переживання взаємного навчання.

Тому важливо щоб вчитель  розвивав у собі наступні ключові компетенції:

  • технологічна (інструментальна) компетенція, яка включає уміння використовувати засоби сучасних інформаційних технологій, в тому числі апаратні та програмні засоби, мультимедіа, тощо;
  • експертна (оціночна) компетенція – уміння критично оцінювати інтелектуальний и соціальний потенціал інформаційних технологій;
  • організаційно-методична компетенція – уміння, пов’язані з впровадженням сучасних інформаційних технологій в навчальний процес на різних етапах проведення уроку та в позаурочний час в рамках визначених моделей навчання.
  • проектувальна компетенція – знання й уміння з розробки педагогічних програмних засобів, у тому числі за допомогою інструментальних програмних засобів навчального призначення різного типу.
  • пошуково-дослідницька компетенція – уміння знаходити, відбирати, організовувати, подавати, просувати інформацію.
  • інноваційна компетенція – уміння постійно пристосовуватись до інновацій у сфері інформаційних технологій, оцінювати їх та використовувати.

Отже, можна сказати, що ІКТ-компетентність – властивість педагога, який компетентно, тобто цілеспрямовано і самостійно, із знанням вимог до професійної діяльності в умовах інформатизації освітнього простору і своїх можливостей та обмежень здатен застосовувати ІКТ у процесі навчання, виховання, методичної і дослідницької діяльності та власної неперервної професійної педагогічної діяльності, і на основі аналізу педагогічних ситуацій може бачити і формулювати педагогічні завдання та знаходити оптимальні способи їх розв’язання із максимальним використанням можливостей ІКТ.

Отже, використання ІКТ дає можливість значно підвищити ефективність засвоєння необхідного обсягу навчального матеріалу, адаптації темпу подання нового матеріалу до швидкості його засвоєння з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

Репост у соцмережі

Пошук

Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031